עיצוב סביבה לימודית בכיתה או בגן – זה לא קישוט!
כתבה: נאוה רייך
הסביבה הלימודית החזותית היא חלק מתהליכי הלמידה ומתהליכי
הסוציאליזציה של הלומדים. בסביבה הלימודית נמצאים חומרים חזותיים ברמות שונות של הפשטה
והמחשה:
- מוחשיים
- תמונתיים
- מילוליים
כל אלה מהווים חומרים לארגון הלמידה במרחב (כיתה, מסדרון, חצר).
הסביבה הלימודית חייבת להתייחס לתכנים רעיוניים ולימודיים, לתכנים חברתיים, לתוצרי למידה ולהבעה של הלומדים.
הסביבה הלימודית חייבת להתייחס לתכנים רעיוניים ולימודיים, לתכנים חברתיים, לתוצרי למידה ולהבעה של הלומדים.
קווים מנחים ליצירת סביבה לימודית, קליטתה והערכתה:
- קשר וזיקה בין תוכן לצורה.
- מוצרים חזותיים פעילים הם עדיפים, מכיוון שהם מזמנים למידה פעילה.
- עומס חזותי יוצר רעש סביבתי ומשפיע על התנהגות הלומדים ועל האווירה בסביבת הלמידה. בנוסף, יש להתייחס לגובה התלייה, לבחירת הגופנים, לבחירת הצבעים, לקומפוזיציה, לשוליים ועוד.
*חומרים חזותיים
שפג תוקפם מסיטים את הלומדים מריכוז בחומר הלימוד הרלוונטי (למשל, תכנים הנוגעים
למחזור הזמנים – חגים ומועדים).
ד
יצירת לוח היכרות לגן הילדים במכללת לוינסקי לחינוך על כל שלביו
נשמח
להרחיב בנושא במפגשים אישיים וקבוצתיים
הסדנה - הרשות
לתמיכה בהוראה ובלמידה, חדר 130 בקומת הכניסה.
טלפון: 03-6901646
מייל:navar@levinsky.ac.ilהרשות לתמיכה בהוראה ובלמידה : rashutmiha@levinsky.ac.il
טלפון: 03-6901646
מייל:navar@levinsky.ac.ilהרשות לתמיכה בהוראה ובלמידה : rashutmiha@levinsky.ac.il

0 תגובות:
הוסף רשומת תגובה